Vulcanriders-Norway

Please login or register.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Avansert søk  

Nyheter:

Skrevet av Emne: Nytt forum???  (Lest 357 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

#040 Ole Robert

• VRN
  • Utlogget Utlogget
    • Vis profil
    • E-post
Nytt forum???
« på: Juni 17, 2009, 17:32:27 »

Hei til den som føler seg kallet til å svare :D
Vet at hjemmesidene er under revisjon,så deter kansje litt sent,men e prøver nå å komme med et forslag alikevel  8)
Er jo endel inne på de svenske sidene å ser, og der har de en side som heter tanken. her legger folk inn reisebrev, turforslag ol.
Er det ikke mulig å få til et slikt forum hos oss også :?:  :?:  :?:
Tenker nå på at mange skal til over there og selv skal jeg på en 4500 km tur med lillemor til nordnorge og hjem igjen :P
Reisebrev med bilder og noen ord til ettertanke :?:  :!: er jo som reger artig lesning
Bare et forslag fra sør, så får vi se hva det kommer ut av det 8)  :roll:
Loggført
Have a nice day :-)
#040 Ole-Robert

#002 Sigmund

• VRN styret
  • Utlogget Utlogget
    • MSN Messenger - rysst@hotmail.com
    • Vis profil
    • E-post
Re: Nytt forum???
« Reply #1 på: Juni 20, 2009, 12:00:24 »

Sitat fra: "#040 Ole Robert"
Hei til den som føler seg kallet til å svare :D
Vet at hjemmesidene er under revisjon,så deter kansje litt sent,men e prøver nå å komme med et forslag alikevel  8)
Er jo endel inne på de svenske sidene å ser, og der har de en side som heter tanken. her legger folk inn reisebrev, turforslag ol.
Er det ikke mulig å få til et slikt forum hos oss også :?:  :?:  :?:
Tenker nå på at mange skal til over there og selv skal jeg på en 4500 km tur med lillemor til nordnorge og hjem igjen :P
Reisebrev med bilder og noen ord til ettertanke :?:  :!: er jo som reger artig lesning
Bare et forslag fra sør, så får vi se hva det kommer ut av det 8)  :roll:

Du er helt klart inne på noe der Ole Robert. Dersom det er teknisk mulig burde vi hatt mulighet for en drøss med sider. Jeg har forstått det slik at det er et begrenset antall hovedsider vi kan ha, men at hver hovedside kan ha mange undersider.

Dersom det da ikke går å ha alle sidene liggende som hovedsider kan man jo tenke seg at vi MÅ ha en side for Aktiviteter og Nyheter. Under disse bør vi kunne legge opp undersider med plass til reiseskildringer, bilder og andre mer nyttige ting som anbefalinger av plasser som andre bare må dra innom når de er i de traktene. Kanskje også GPS-koordinater osv. Vi må ha mulighet bl.a. til å legge ut pdf-filer også.

Mulighetene er mange. Tenker at vi kanskje bør ha et Nettkart med oversikt over alle undersidene på startsiden.

Dette håper jeg vår nye Webgruppe har tenkt gjennom. Vi gleder oss alle til de presenterer våre nye sider.

Snakkes.
Loggført
Sigmund Prez.

Mailadr.: president@vrn.no

MSN: rysst@hotmail.com

Mob.: +47 988 888 21

- Ride with a Smile -

#210 Trond

• Administrator
  • Utlogget Utlogget
    • Vis profil
    • E-post
Nytt forum???
« Reply #2 på: Juli 28, 2009, 17:19:35 »

Jeg kan jo svare litt på dette, når det gjelder hovedsider så kan godt ha så mange vi måtte ønske vi kan også ha et helt nytt design for hver hovedside, det er bare litt mere arbeid for og få dette til, men Joomla har masse muligheter.

Når og hvis vi fortsetter med Joomla så har jeg foreslått og legge den til den aller nyeste utgaven og det er Joomla 1.5 den er veldig bra og enda bedre og jobbe i admin delen også.

Når det gjelder nettstedskart så er det en fin og ryddig måte og finne frem på websiden, jeg bruker selv dette på min egen side, dette er også enkelt og legge inn i Joomla.

PDF filer er ingen problem og laste opp også i en artikkel f.eks.

Har Dere spørsmål om forum eller Joomla så er det bare og spørre så skal jeg svare så godt jeg kan.
Loggført
Trond Jansen
hil-ja@online.no
Tlf 94039996

#210 Trond

• Administrator
  • Utlogget Utlogget
    • Vis profil
    • E-post
Nytt forum???
« Reply #3 på: August 23, 2009, 18:33:49 »

Ting tar tid, men det begynner og flaske seg litt sammen nå, og jeg håper og gjøre et forsøk på og innstallere et nytt forum i løpet av førstkommende uke hvis alt klaffer.

Vi satser også på og beholde all data som ligger på forumet fra før. Det som jeg er nesten sikker på som vi vil få litt trøbbel med er kanskje avatarene.

Dette har tatt lenger tid enn jeg håpet på av forskjellige grunner, men satser på og starte arbeidet for fullt til uka sammen med Finn Arne. :D

Under konverteringen vil forum og hovedside være noen timer offline mens konverteringen foregår av forumet. :oops:

Hovedsiden satser vi på og få på plass uka etter men vi legger selvsagt ut mere info på websiden både dag og tid når dette skjer, vi jobber for fullt for og ha minst mulig nedetid på websiden. 8)
Loggført
Trond Jansen
hil-ja@online.no
Tlf 94039996

Siden ble generert på 0.045 sekunder med 20 spørringer.